Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Tuesday, March 3, 2009

Sassy Girl

Baru-baru ni aku dah melekat dengan satu habit baru. Tak taula nak kata habit tu bagus ke tak. Habit tu ialah, mesti layan apa-apa cerita sambil study untuk hilangkan ngantuk. Hehehe... Aku rasa ok je habit ni, sebab kalau tak layan cerita n study je aku mesti ngantuk n end up dengan tidur + mimpi yang ntahapeape je. Tapi, bila over tu yang tak boleh.. Nanti, aku just hafal skrip cerita ar kan...

So, cerita yang aku tengah tengok sekarang ni ialah Sassy Girl. Aku tau, cerita ni dah lama ada... Tapi aku tak pernah dapat tengok betul-betul n semua episod.. Ye ar, kat MRSM dulu ada certain masa je bilik TV tu bukak. Lagipun, biasanya aku lagi suka jogging or main tennis (tak terror langsung, tapi suka main)daripada habiskan masa duduk kat bilik TV tiap-tiap petang tu.....

Aku suka sangat dengan character Chun Hyang (heroin cerita ni). Dia ni membesar dengan mak je, tapi dia matured sangat n ada target sendiri dalam hidup. Dalam masa orang sebaya dia sibuk belajar je, dia kena cari duit to make for living.. Hmm, macam aku je.. Chewahh.. Tapi dia ni memang cun sangatlaa... Jauh je dengan aku yang takde langsung darah korea ni.. Hehe..

Chun Hyang ni kan tak dapat sambung study macam kawan-kawan dia yang lain sebab tak cukup duit. Padahal dia ni selalu jadi best student masa kat sekolah dulu... N kawan-kawan dia yang tak pernah dapat beat dia dulu, semua dapat further kat Hangook University. Tapi dia tak give up n takde nak blame sape-sape pun...

Yup2..thats y aku sukaaaa sangat dengan cerita korea. Tak payah nak cerita bulat-bulatkan mata nak tunjuk jahat, tak payah nak ada scene jerit-jerit ke, asyik kena belasah ala-ala cinderella ke.. Sebab realitinya, jahat tu cukup dari hati je.. So, doalah banyak-banyak so that kita dijauhkan daripada semua penyakit hati (dengki, overjealous, sombong, bla2......)

N also cerita macam ni ringan untuk kepala, tapi sesekali bole buat kita nangis... especially bila jalan cerita tu macam sama je dengan kisah kita. Tapi, cerita macamni pun boleh motivate kita untuk selalu happy, ceria, tabah, n terus kejar cita-cita kita no matter what...:)

~~epPy endinG~~

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

aaaa, sorry to say but chunyang dlm cte tu da wat 성형수술 (plastik surgery) berulang kali. so xde a lawa pown... :p

March 17, 2009 at 4:58 AM  
Blogger brillianajlaa said...

serious ke die wat plastic surgery..?esh3.tp mcm xnmpk pn..neway, sape anonymous ne..?

March 17, 2009 at 8:16 PM  

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home