Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Sunday, February 22, 2009

The Charms

Masuk je UTM dulu ramai je muka-muka yang aku tak berapa kenal. Tapi takdelah aku kekok sangat, maybe sebab memang dah hidup aku ni memerlukan aku selalu berkenalan dengan orang-orang baru. Its just kita pun tak tau mana satu antara diorang ni yang betul-betul akan jadi sahabat kita.

Hari demi hari berlalu, bulan berganti bulan. Akhirnya aku jadi semakin ngam dengan beberapa orang teman ni. Maybe sebab jarak antara bilik yang dekat, pulak tu kitorang ni satu course n satu kelas. Haa, tambah-tambah lagilah jadi rapat. Yang paling aku senangi bila dengan diorang ni, semuanya simple je n takde yang nampak macam hipokrit. Semua selesa dengan diri sendiri dan menerima sesama kami.
TUHAN, sungguh aku syukuri nikmat persahabatan ni. Chik yang sabar je dengan kerenah roommate dia yang banyak ni, yang selalu tolong aku kalau ada apa-apa, Ida yang boleh menangis bersama aku saat aku menangis, Nurul yang ikut marah bila ada yang menyakiti aku, Andy yang selalu ingatkan aku pasal makan, Sal yang selalu share macam-macam cerita dengan aku, Fiza yang sebenarnya selalu sangat risaukan perihal aku, dan Niq yang dulu aku suka sakat. Antara kami masing-masing ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Bagi aku, langkah paling baik adalah bila kita menerima antara satu sama lain, bantu membantu untuk jadi seseorang yang lebih baik di samping menjaga keaiban sesama sendiri. Aku tau, persahabatan dan persaudaraan yang baik sangat dibenci oleh Syaitan dan Iblis, sebab sememangnya kita kuat bila bersatu tapi hancur bila satu-satu.

Hari-hari yang berlalu buat aku makin faham indahnya hidup berteman dan menghadapi banyaknya perangai yang berbeza. Yup, ada waktu kita terluka dengan tindakan seseorang, namun siapalah kita untuk terus membenci, kerana kita juga manusia yang punya cacat dan cela.

Sekarang ni, aku dah tak satu kelas dengan teman-teman tercinta tu. Tapi, akan aku manfaatkan setiap waktu bersendiri dengan memuhasabah diri dan berusaha mengejar tiap cita dan impianku. Dan, aku sangat-sangat bersyukur sebab kelas sekarang ni membolehkan aku mengenal banyak budaya student dari macam-macam negara. Lagipun bila sekelas dengan international student ni, takdelah aku asyik buat bising bila dalam kelas...:)

Jadi, nasihat aku untuk diri sendiri sekarang ni, jangan selalu balik rumah lagi. So, masa tu dapat pulak dimanfaatkan dengan teman-teman tercinta ni. Lagipun, selalunya meeting Pembina ni dibuat masa weekends. Aku yakin Mama okay je sebab Mama pun ngam je dengan housematenya, insyaALLAH.. So, lepasni aku akan jumpa Mama sekali sebulan je..Huhuhu.

~~Aku macam dah dapat senyum + gelak + buat orang gelak macam dulu balik....... ALHAMDULILLAH.

~~Berhati-hatilah dalam memilih kawan. Ada kawan yang boleh bawa kita jauh dari TUHAN, ada kawan yang makan kawan, ada kawan yang hanya ada saat dia susah dan saat kita senang.

~~Cintailah teman-teman kerana ALLAH..... kerana teman yang berkasih-kasihan kerana ALLAH tu, bertemu pasti tak jemu.. Berpisah tak gelisah. Ukhwah itu indah...:)

~~lepas ni, bermulalah balik aktiviti2 nakal aku untuk sakat diorang.(dan juga disakat)..ehehe




..dalam lif pun bolehh..



..lepas jumpa Daddy Habib..



..Menghayati keindahan Fakulti Alam Bina..




..Dinner @ Naza Hotel. Haha, gamba aku ni yang paling banyak dicomplaint oleh adik2 sedara..

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum

1. patutla cam knal je..

2. best la dok UTM..

3. hepi2.. ^_^"

4. xtau nk ckp ape sebenanye..

5. just nk pomot blogku..

^_^"

March 1, 2009 at 3:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

"would never stop the search to have eternal love n happiness"

cinte ALLAH eh?

kn da jumpe.. hihi..

nape follow2.. malu la..

joking..

^_^"

March 3, 2009 at 1:26 PM  
Blogger brillianajlaa said...

yup2..
of courselaa cinta ALLAH.
susaahhhh sgt nk btul2 dpt, n lg susah nk jg spy xpegi..
ape yg da jumpe ne..?
xpaham..
hahaha..

March 3, 2009 at 6:36 PM  

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home