Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Monday, January 26, 2009

Lahir Bulan Disember?

Huhu, tadi baru terbaca sifat-sifat orang yang lahir bulan Disember.
Betulke? Jom kita tengok.........


DISEMBER


* Sangat setia dan pemurah.

setia kot.. Tak pernah pulak dalam satu-satu masa tu suka ramaii orang.hehe. Pemurah? InsyaALLAH betul.

* Bersifat patriotik.

Betul tu. Dalam soal politik dunia or Malaysia, saya cukup ambil tau. Dan saya tak akan sesekali just main ikut-ikut dalam memilih apa-apa pun.

* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
Memang sangat suka bermain;) haha. Kalau nak ikutkan, macamtulah. Suka sangat bergaul dan tak suka langsung pilih bulu dalam berkawan!

* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
Ya, kalau nak apa-apa tu, suka nak masa tu jugak. Esh2, tak elok perangai macamtu! Mesti improve, sebab selalu kena tegur dengan Mama

* Bercita-cita tinggi.
BETUL!

* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
Tak pernah pulak terfikir nak jadi berpengaruh. Orang yang tiba-tiba pilih adalah kot. Just suka betul-betul mengambil bahagian dalam apa-apa benda pun. Hanya saja, kadang-kadang masa dan kesihatan membuatkan aku jadi lainnnn! Takpe, semua tu akan dapat diatasi dan diselesaiakn. insyaALLAH!

* Seronok bila didampingi.
Mestilah. Siapa pulak yang suka hidup sorang-sorang? Tapi, sebenarnya kita perlu ada ruang untuk bersendiri supaya tak terus terleka dengan hiburan dan kawan-kawan

* Suka bercampur dengan orang.
dah cakap kot

* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
duluuu... sekarang bercita-cita dan membina kekuatan untuk tak suka pada pujian dan boleh terima kritikan, serta tabah hadapi kekejian:)

* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
memang jujur kot. Kalau ada apa-apa tu, berani je nak terus cakap depan orang tu. Tak kira siapa! Amanah? InsyaALLAH, memohon bantuan ALLAH untuk terus dapat laksanakan amanah-amanah yang diberi. Bertolak ansur tu memang perlu bagi aku.

* Tidak pandai berpura-pura.
BETUL! Tak suka betul yang ni. Tak suka orang berpura-pura dalam apa hal pun.

* Cepat marah.
YA, macam mana tau ni? Haha. Especially, dalam keadaan tertekan. Tapi, Rasulullah tak bagi marah kan? Dan marah tu merosakkan lagi kesihatan. Jadi, tolonglah aku dalam menguruskan marah ni. Tapi, ada marah yang dibenarkan. Mm, malaslah nak cerita detail. Nanti poanjangg pulak kan

* Perangai yang mudah berubah-ubah.

Betulla kot. Sorang kawan pernah cakap, time aku lembut, tak siapa pun boleh kalahkan lembutnya aku. Tapi, kalau aku tengah marah, haaa.. orang tak sangka..! Lagi satu, orang susah nak jangka macam mana sedihnya aku sebenarnya. Sebab aku tak suka orang tau aku sedih......! Malas nak hambarkan hidup orang lain. Huhuhu

* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
Betul. Ego ni buat apa? Menyakitkan diri dan orang lain je

* Benci pada kongkongan.
BETUL! Tapi, ada certain benda yang memang perlu ada limit.

* Suka berlawak.
Aku rasa ni memang betul

* Pandai buat lawak dan berfikiran logik
Pandai? Tu terpulanglah kat orang yang dengar lawak aku. Dan, aku rasa aku memang cenderung untuk fikir dengan logik.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home