Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Wednesday, January 27, 2010

Suatu petikan yang diambil daripada blog Ustaz Pahrol Juoi.

"Ramai dan banyak yang telah saya temui dalam hidup ini. Syukur kerana Allah terus sudi menemukan saya pada ramai/banyak kebaikan berbanding keburukan. Ada yang kita sangka kaca tetapi permata, ada pula kaca walaupun pada awalnya kita sangka permata. Yang tidak serasi pergi, dengan ucapan semoga dia menemui yang lebih baik dari kita. Dan kita bersangka baik, yang terbaik untuk kita akan datang mengganti."


Benar, sekarang aku menginsafi diri. Menerima tiap ketentuanNYA dengan redha. Tak perlu lagi untuk kita menyiksa diri dengan berfikir tentang mereka yang tak tahu menghargai. Apalagi untuk orang-orang yang mampu memutuskan silaturrahim. Apalagi untuk orang yang memukul kita dengan tongkat yang kita berikan kepadanya. Bersabarlah wahai hati, berbahagialah kerana ALLAH bersama hamba2NYA yang sabar. ALLAH Maha Mengetahui bila kita tak mampu membela diri kerana takut akan murkaNYA bila kita mengaibkan hambaNYA. Sesungguhnya ALLAH itu sebaik2 Pembela. Yakinlah wahai hati.

"..boleh jadi kamu menyukai sesuatu, sedang ia buruk bagi kamu, dan boleh jadi kamu membenci sesuatu, sedang ia baik bagi kamu, kamu tidak mengetahui, hanya Allah Yang Maha Tahu.."

0 Comments:

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home