Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Monday, May 11, 2009

Pennnaatttt yg superseronokk

Kadang-kadang hidup ni, bila free..free sangat. Tapi bile dah busy tu busy sangat pulak kan.. Walaumacammana pun, aku lebih suka time aku busy n aku pulak betul-betul dapat buat kerja-kerja aku tu. Semoga aku akan terus bersemangat dan tabah dalam hadapi hidup ni..:)

Oopps, melalut lagi aku ni. Hmm, dipendekkan (asyik nak pendekkan je) cerita, lebih kuarang pukul 12tgh malam 8 May tu aku bersama rakan-rakan seUTM merangkap beberapa rakan seusrah aku mula bergerak ke kl dengan bas. Before naik bas tu, sempat jugakla aku berkenal-kenalan dengan yang tak berapa kenal lagi, mengenang cerita lama dengan senior masa kt jasin, borak-borak lagi dengan usrahmate yang lain sambil menghirup angin malam. Cheh, macam romantik je suasana kan. Tapi, memang cambest pun suasana malam tu. Buat aku teringat saat-saat solat berjemaah dengan kawan-kawan mrsm jasin kat dataran dulu. Memang sayu n syahdu je rasa time tu, sebab time sujud, seluruh wajah kita betul-betul terasa hampir ke bumi. Subhanallah, nikmat tak terkata..:)

So, tanpa nak cerita panjang pasal kat mana kitorang solat dan siap-siakan diri, dalam pukul lapan pagi tu kitorang akhirnya tiba di PWTC. Kat situlah matlamat kitorang : Konvensyen Berakhirnya Agenda Zionis. Walaupun sebelum tu mata aku ni asyik menjeling-jeling je kat The Mall (sebab ada rasa macam nak window shopping), tapi alhamdulillah..aku dapat betul-betul fokus sepanjang konvensyen tu berlangsung. N thanx banyak-banyak pada kak krie yang sumbangkan gula-gula kat aku masa aku ngantuk awal-awal tu..:)

Macam yang aku dah war-warkan dalam entry sebelum ni, ketiga-tiga speaker tu memang best dan dapat bentangkan paperwork yang padat dengan information dan sempat jugak bagi suntikan semangat untuk semua yang hadir pada hari tu. Bak kata Dr.Juanda (mufti Perlis) yang datang merasmikan konvensyen tu, hari ini seolah-olah merupakan kemuncak bagi perjuangan kita di Malaysia ni. Mana taknya, penuh satu dewan tu dengan warga Malaysia dan yang bukan warganegara. Apa-apa pun, insyaALLAH aku akan siapkan ringkasan yang ringkas dan padat daripada semua pembentangan tu..:) Ada mesej yang perlu disampaikan pada semua.

Konvensyen yang start pukul 8 pagi tu habis pukul 5 petang. Lepas solat asar, kitorang bergerak balik ke jb. Sampai je kat utm pada pukul 11 malam, Mama datang ambik aku sebab aku excited nak tengok Hari Sukan Tadika Iman keesokan harinya..:)

Pagi 10 May tu, lepas solat Subuh je aku terus bergerak dengan housemate yang lain ke tadika. Sampai kat tadika, semua cikgu-cikgu pun sibuk mempersiapkan semua untuk Hari Sukan tu. Adoii, macam-macam jugakla dugaan haritu. Bas yang ditempah pun tak datang-datang. Dah call banyak kalipun lambat jugak..@_@

Tapi, macammana lambat pun, at last kitorang sampai jugak kat Kompleks Nusa Mutiara tu. Kecoh dalam bas tu tak payah cerita lagilah... Penat jugak nak layan budak-budak yang asyik tanya itu dan ini....

Bila dah sampai, aku ditugaskan untuk jaga budak-budak K1 (umur 4-5 tahun). Aku ingatkan bila dah sampai tu, dapatla aku tengok semua game yang ada. Unfortunately, most of the kids are juz too active that i cant even watch 1 game. Sedihhhh... Ala, sedih macamtu je. Tapi, dalam aku penat layan budak-budak tu, aku tetap rasa terhibur sebab kelakar sangat tengok macam-macam perangai budak-budak kecik ne. Ada yang awal-awal lagi dah cakap, "Teacher, nak berakk..." HEHEHE. Aku tak tau nak nangis ke nak gelak. Ada pulak yang merengek-rengek mintak hadiah, padahal dia tak menang apa-apa pun. Alaa, kesian je aku tengok. Dalam masa yang sama tu, beberapa budak lain dah lari-lari ke sana sini dengan excited. Huuu, baru aku tau betapa sabarnya cikgu-cikgu tadika ni. Satu penghargaan yang besar untuk Mama yang tabah dan sabar selama bergelar guru tadika. Sebab nak ajar budak-budak yang kecik dan belum tau banyak benda ni lagi besar cabarannya. Kalau tak percaya, tryla walau sehari untuk jadi cikgu tadika. Bayangkanlah macam mana kita nak uruskan anak-anak yang termuntah, yang tak reti sangat nak gi toilet, yang asyik nangis nak cari mak ayah. Adoii, aku dah alami semua tu. Sesuai sangatla dengan Mothers Day yang jugak jatuh pada hari tu.

Yang best tu, haritu Tadika Iman BBU yang banyak bolot hadiah untuk most of acara yang ada. Nampaknya, diorang lebih bersemangat dengan kehdadiran Kak Najlaa..:) Hehee.. Takdelah, untuk semua cikgu-cikgu n anak-anak tadika Iman BBU, 'omedeto' n congratulations..!! Sebab dapat menang banyak....

Dan aku, balik dengan rasa penat tapi happy sengat-sangat....:) Kat rumah, lepas solat zuhur je, kitorang semua tidur dengan nyenyaknyaaa...... ~Happy Ending~

Labels:

3 Comments:

Anonymous ezzat said...

Salam ziarah
Aku dah link dah ko nyer blog
heheh~
All tha best

May 16, 2009 at 2:34 AM  
Blogger Unknown said...

haha.best busy.tapi jangan busy sangat.nanti jadi tak best la pula.

May 19, 2009 at 11:29 AM  
Blogger brillianajlaa said...

ezzat : wslmwbt.thanx alot e:) tp blog ak ne xde pape pn yg best.x smpat lg nk wat pape.segan gle.....huhu

akufobia : yup2,of course kena cr leisure time gak kn di tengah ke'bz'ian tu..

August 18, 2009 at 4:36 PM  

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home