Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Thursday, January 22, 2009

Abg Apis' Wed

Orang kata, cuti sekolah ni musim kahwin. Betulla tu, sebab masa macam ni la yang dikira agak fleksibel berbanding hari-hari biasa untuk mereka buat persiapan menjelang hari perkahwinan tu. semua yang bercuti tu bolehlah ringan-ringankan tulang kaki dan tulang tangan untuk bantu saudara-mara ataupun jiran tetangga yang bakal melangsungkan perkahwinan.

Cerita tentang wedding ni, kebetulan sepupu aku pun telah selamat melangsungkan pernikahan pada 19 Disember 2008, majlis di Dewan Tebrau, Johor Bahru pada 20 Disember 2008, dan majlis di Bandar Tenggara, Kota Tinggi pada 21 Disember 2008.

Dalam masa kami sibuk dengan wedding sepupuku (a.k.a. Abang Apis) ni, ramai jugalah rakyat Malaysia yang sibuk mengikuti perjalanan majlis-majlis yang dianjurkan oleh Mawi dan Ekin. Meskipun aku tak berapa ambil kisah tentang majlis tu, aku berpeluang untuk melintasi kedua-dua tempat di mana majlis Mawi dan Ekin berjalan. Yelah, dari rumah Pak Uda (checkpoint pertama: tempat berkumpul saudara-mara) nak ke Dewan Tebrau tu kami melalui Stadium Bandaraya Johor Bahru, manakala jalan ke Bandar Tenggara Kota Tinggi tu membuatkan kami melalui Felda Taib Andak.

Walaubagaimanapun, majlis di kedua-dua tempat berlangsung dengan meriah. Yang paling membahagiakan aku adalah kerana aku dapat berkumpul dengan semua sepupu dan keluarga besarku. (N, macam biasalaa, gambar kami yang lebih daripada gambar pengantin!)

Sedapnyee kek ni..!!

Pengantin dah datang...

Saaayaang Maklong!

Gee.. mana sepupu lain ni??


~tarikh sebenar ditulis: 22 Disember 2008

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home