Ayat-ayat CINTA , Titis-titis CITA

Bukan mudah, mengejar CITA, Apa lagi mengejar CINTA... Namun, aku tak akan berhenti dalam pencarian ini.... insyaALLAH.

Thursday, January 22, 2009

50 orang najlaa??

Satu malam yang seperti malam-malam lain yang biasa, beberapa orang sedang khusyuk menonton televisyen sambil berbual-bual. Beberapa orang tu ialah Nyai, Mama, aku, Mak Usu, dan Syima. Tiba-tiba, Huda n Adik menerpa dan memelukku. Naik rimas aku dibuatnya. Yang sorang asyik berpaut di leherku sampai aku rasa macam nak tercekik! Lagi sorang memeluk erat pinggangku. Lalu, Nyai pun bersuara,

“Hai, macamlah tak pernah jumpa Kak Ila. Apa yang ada kat Kak Ila tu sampai berebut macamtu?”

Betul tu. Apalah yang ada kat aku ni?? Dahla aku yang suka sangat sakat diorang. Kalau ada mak diorang, lagilah aku suka mengusik. Aku memang suka kena bebel dengan makcik-makcik aku!

Tiba-tiba, Adik bersuara,

“Kan bagus kalau Kak Ila ada 50 orang. Nanti semua orang boleh peluk Kak Ila”

Hahaha. Dasar kanak-kanak yang masih takk reti buang hingus bila selsema. Macamtu pulak idea murni dia.

Tapi, betullah. Alangkah bahagia kalau aku ni ada 50. Bolehlah seorang aku pergi habiskan masa dengan melayan kerenah budak-budak, seorang aku lagi borak-borak dengan mama, seorang lagi pergi cari rezeki untuk aku terus dapat belajar, seorang lagi gigih menuntut ilmu…….

Namun hakikat tak seindah idea murni Atiqah Aqilah tu. Semoga ALLAH terus bagi aku kekuatan untuk aku dapat jalankan semua tanggungjawab aku seperti layaknya 50 orang aku yang bergerak.


~tarikh sebenar ditulis: 14 Disember 2008

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

kumenz

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home